13:15
- 14:00
交通・物流システムの新たな潮流と数理的アプローチの方向性
Mathematical approaches to emerging transport and logistics systems
14:00
- 14:15
An Optimization Model for Logistics and Passenger Mobility Integration with Rural Bus Lines
An Optimization Model for Logistics and Passenger Mobility Integration with Rural Bus Lines
14:15
- 14:30
動的料金を導入したワンウェイ型カーシェアリングシステムにおけるステーションの最適配置
A study on one-way car sharing system with dynamic pricing optimal station location
14:30
- 14:45
点過程シミュレーションによるスパースリバランシングの有効性の検討
Effectiveness of sparse rebalancing by point process
15:00
- 15:15
ワンウェイ型カーシェアリングにおけるリバランシングの総移動距離を考慮した最適制御
Optimal Control for Reducing Total Travel Distance of Rebalancing in One-Way Car-Sharing Systems
15:15
- 15:30
VRを用いた運転ドライバーのモデリング
Modeling of drivers using VR
— 渋滞解消を目指した間接制御のために
— For indirect control to relieve traffic congestion
15:30
- 15:45
切替型Shared Controlにおけるドライバ支援方法の検討
On the driver assistant input of switching shared control
15:45
- 16:00
予測ガバナによる自車両のセンサ誤差を考慮したACCの設計
Design of ACC considering the sensor error of ego vehicle by prediction governor
16:00
- 16:15
自動運転車群運行の全体最適化のための機械学習を用いたモデル予測制御
Model Predictive Control Using Machine Learning for Total Optimization of Multiple Autonomous Vehicle Systems
16:15
- 16:30
有向ネットワークに対する分散型混合整数計画法の検討
Distributed Mixed Integer Programming for Directed Networks
16:30
- 16:45
センシング範囲の異なる2つのエージェント群の分散動的マッチング
Distributed Dynamic Matching of Two Groups of Agents with Different Sensing Ranges